sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Raskauspostausta

Tässä nyt siitä raskaudesta vähäsen :)

 Koska sait tietää, että olit raskaana?
- Tammikuussa 2013

Järkytyitkö?
-
Vaikka mä jo tiesinkin olevani raskaana kun kuukautiset oli sen kaksi viikkoa myöhässä testiä tehdessä niin kyllä mä silti järkytyin.

Kuinka vanha olit?
- 21vuotias

Närästikö sinua paljon?
- Loppuraskaudesta jonkun verran

Oksensitko paljon?
- Kerran, päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa..

Oliko sinulla mielitekoja?
- Kaikki makea, suklaa, jäätelö yms yms.

Oliko sinulla liitoskipuja?
- Hyvin vähän ihan lopussa.

Oliko sinulla harjoitus supistuksia?
- Niitä riitti

Kuinka paljon sf-mittasi oli suurimmillaan?
- Apua en muista, oli vähemmän kun keskikäyrällä aina. Neuvolakorttini on tosiaan neuvolan hukkaamana jossain.

Saitko raskausarpia?
- En :)

Kumpaa veikkasit, tyttöä vai poikaa?
- En mä kumpaakaan veikannut.

Oliko sinulla paljon nesteitä kropassa?
- Ei ollut.

Kuinka paljon sait raskauskiloja?
- 7kg taisi tulla.

Kuinka näet raskauden nyt jälkikäteen?
- Olihan se tähän verrattuna vielä rauhallista aikaa, kesä teki siitä myös aika tuskaa. En mä raskautta ikävöi yhtään vaikka mulla helppo raskaus olikin fyysisesti, henkinen puoli onkin sit toinen juttu.

Menikö sinulla yli lasketun ajan?
- Ei
Syntyikö lapsi ennen laskettua?
- Päivää ennen

Koska sinun synnytys alkoi?
- 24.09.2013

Kauanko synnytys kesti?
- 4h 25min

Kuinka paljon olit auki, kun menitte sairaalaan?
- 4cm.

Mikä oli raskainta synnytyksessä?
- Supistukset nyt oli ihan hirveitä ja kivuliaita

Pelkäsitkö jotain synnytyksessä?
- En.

Itkitkö?
- Kuulemma :D

Huusitko?
- En muista.

Mitä kivunlievitystä käytit?
- Ilokaasua miedolla ja epiduraalin ehdin saada turhaan, vauva oli 5min sen laiton jälkeen maailmassa.

Montako tikkiä ommeltiin?
- Ei yhtään kun ei tullut repeämiä tms.

Käytettiinkö imukuppia?
- Ei. 

Montako ihmistä synnytys salissa oli?
- Minä, Kona, mun mummi ja kätilö. Lääkäri kävi sen epiduraalin laittamassa.

Oliko sinulla läheisiä mukanasi?
- Kona :) ja mummi toki.

Minkä kokoinen vauva oli?
Himpun vajaa 3kiloinen ja 47cm.

Tuliko poika vai tyttö?
- Tyttö 


Nimeksi tuli?
- Aada Olivia Anneli

Miltä synnytys näyttää nyt jälkikäteen?

- Mun osalta aika sumuiselta. Mä tosiaan ehdin olla sairaalassa sen puolitoista tuntia kun olin jo synnyttänyt. Kätilö vielä ennen epiduraalia sanoi että tässä menee vielä pari tuntia ja sit huomasikin että ohoppista nyt käännyt ja ponnistat :D Jos olisin tiennyt että synnytys on niin nopea niin olisin jättänyt kaikki kivunlievennykset pois, mun muistikuvat on tosi hämärät synnytyksestä :/ Aadan syntymän jälkeen mä en tuntenut enää alakroppaani ja olin ihan pöllyissä mikä oli tosi ärsyttävää kun lapsi kuitenkin oli jo syntynyt ja sen epiduraalin piti olla sitä varten :D

Oliko kaikki sen arvoista?
- Kyllä :)



Raskausviikko 19


Mun eka kuva Aadasta






Mä en vaihtais tätä mihinkään <3 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti