lauantai 15. helmikuuta 2014

Kuulumiset

Heippa taas!

Aadalla oli pari päivää sitten ekat kunnon vauvatreffit :) Mun kaveri tuli Aadaa noin puolitoistakuukautta nuoremman pojan kanssa käymään kylässä. Aada kauheasti hymyili ja virnuili pojalle kun pääsivät naamatusten tekemään tuttavuutta. On kyllä tosi kiva että on lähipiirissä edes yksi suht samanikäinen vauva niin saa sitten Aadakin seuraa muista kun aikuisista. Sovittiinkin että mennään vauvanvaate ostoksille kun lapsilisät alkaa poltella taskuissa :) Käydään varmaan Espoossa Nellassa ja Nutussa kun on kuulemma hyvä lastenvaatekirppis. Oon mä jotain katsellut netistä mitä käyn uutena ostamassa kunhan kerkeän. Aadalle pitäis ostaa piakkoin 74cm yöpukuja kun noi 68cm alkaa pikkuhiljaa olla pituudesta pieniä. Muissa vaatteissa ei nyt kauhea kiire sitten olekaan. Mä oikeastaan kaikki lapsilisät käytänkin Aadaan, ostan tarpeellisia vaatteita, sit tietty korvikemaidot, soseet ja vellit. Kohta pitää varmaan alkaa katsella syöttötuolin ostamista, alkaa sitterit näyttää kyllä tosiaan siltä että ruokaillaan niissä :D

Tänään sitten mun sisko tuli meille viihdyttää Aadaa. Aada sopivasti nukkui pari kolme tuntia ulkona ennen sitä :) Tai siis käytiin yhden aikaan kaupassa (päiväuniaika) ja ajattelin että sopivasti nukahtaa sillä välillä ja jää sit ulos, no eikos päivänsäde sit herännyt 50metriä ennen kotiin tuloa ja kiukutteli sisällä tovin. Lähdin sit uudestaan ulos että viedään roskat että nukahtaa sillä välillä, no jouduin sitten kiertämään aseman vaunujen kanssa ja jäädä pihalle heiluttelemaan toviksi vaunuja mutta kyllä tuo sit lopulta nukahti ja nukkuikin sit hyvin.
Aada viihtyi tädin hoivissa ja mä katselin Aadan pienet vaatteet läpi ( huomenna joku tulee ostoksille ). Ei herranjumala mikä määrä voi olla 50-62cm vaatteita yhdellä lapsella... Ne mitkä ei mene pian kaupaksi roudaan kyllä neuvolan kierrätyslaatikkoon tai kyselen hope yhdistykseltä onko niillä tarvetta niille. Osan vaatteista mä kyllä olen säästänyt ihan tarkoituksella, osan äitiyspakkauksen sisällöstä ajattelin kanssa säästää. Vaikkakin facebookin kirppiksillä siilimakuupussit myy kuin häkä ja oikeastaan ne haalarit ja muutkin vaatteet.

Aada on parina päivänä nukkunu tosi huonosti päiväunia, tänään onneksi jo enemmän. Viime yö oli ihan tuskaa kun herättiin parin tunnin välein ja aamulla velliä upposikin 120ml. Taisi yöllä jäädä kuitenkin sitten nälkä vaikka nukahti tyytyväisenä sänkyynsä :/ Nyt Aada nukahti jo yhdeksältä ja kymmeneltä heräs syömään ja nukkuu edelleen. Oli näköjään rankkaa toi tädin kyläily :)

Muuten ollaankin lähinnä seurattu olympialaisia ja nautittu kotona olosta. Aadalla riittää hupia itsekseen kun tosiaan keksi että selälleenkin pääsee liikkumaan. Selältä mahalleen ei vielä sentään käänny. Mutta leikkimatolla on yleensä kivaa olla pitkiäkin aikoja, selällään ollessa varpaatkin menee nykyään suuhun :D
Mulla lonkkakivut hellitti ja jäljellä on vaan enää selkäkivut. Joku kuntoiluprojekti pitää kyllä aloittaa, ton vaunulenkkeilyn lisäksi. Nyt kun ei ole tiet enää jäässä niin on päästy kävelemäänkin. Aada ei vaan vaunuissa viihdy yhtään makuuasennossa vaan on pakko olla puoli istuvassa asennossa, no kai se voi niinkin sitten nukkua :)

Vielä reilu viikko ollaan koko perhe kotona ja sitten me tytöt jäädäänkin arkipäiviksi tänne itsekseen ja alkaa projekti Nalan eroahdistus että päästäis Aadan kanssa täältä ihmisten ilmoillekin joskus. Omalla tavallaan Nala on hankalampi siinä kun mun edesmennyt dobermannini Iisa, se kuitenkin oppi jäämään yksin kotiin. Ehkäpä Nalakin oppii mutta erilaisilla opeilla. Iisan synttäritkin olisi 23päivä ja se olisi täyttänyt 4v. Nyt onkin sit noin 11kuukautta elämää takana ilman mun elämäni koiraa. Päivääkään ei mene etten ajattelisi Iisaa, valitettavan usein tulee myös verrattua Nalaa Iisaan. Maailman hienoin koira Iisa oli mulle sillä niin valitettavalla kääntöpuolella <3

Ikuisesti muistoissa <3
Mutta nyt mulla on Aada jota mä rakastan ylikaiken ja mun oma pieni perhe :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti